Smartwings pe scurt

Smartwings (fostă Travel Service) este cea mai mare companie aeriană cehă cu sediul pe aeroportul PRG din Praga.
Compania operează în principal zboruri pentru agențiile de turism din întreaga Europă, în special din Republica Cehă, Slovacia, Polonia și Ungaria, dar ocazional își închiriază aeronavele pentru întreaga lume.
Smartwings operează, de asemenea, mai multe rute regulate.
Compania aeriană are în flota sa aproximativ 40 de aeronave Boeing 737-800, Boeing 737 MAX 8 sau Boeing 737-700.
Din octombrie 2024, brandul CSA Czech Airlines a fost, de asemenea, integrat în operațiunile Smartwings, operând aeronave Airbus A220 sau Airbus A320 în propria livrea. Cu toate acestea, Smartwing și Czech Airlines sunt efectiv o singură companie.

Obțineți mai multe sfaturi pentru zbor cu Smartwings
Fie că zburați cu Smartwings pentru prima dată sau în mod repetat, consultați sfaturile și recomandările noastre utile:
Mai aveți întrebări?
Dacă aveți întrebări sau comentarii cu privire la articolul...
2 comentarii

Piloții Smartwings au încălcat reglementările, accident prevenit de sistemul automat...
Desigur, tabloidele fac din nou senzație, dar cei 100 de metri sunt la înălțime, așa că nu a fost chiar atât de grav. Oricum, este a doua încălcare a regulamentului și din nou este implicat un pilot Smartwings de rang înalt.

Nu aș minimaliza prea mult incidentul. Pe site-ul Zdopravy.cz, care nu este chiar un tabloid, câteva persoane din interior discută despre acest lucru și cu siguranță nu îl consideră nesemnificativ:
Nu este neglijabil, desigur, dar consider că este o greșeală faptul că Smartwings a încercat, ca de obicei, să mușamalizeze situația și nu a reușit. Pe de altă parte, titlurile precum un avion plin la câteva secunde după accident sunt, de asemenea, complet deplasate.
Zdopravy.cz cu siguranță nu este un tabloid. Este greu de spus ce este mai înfricoșător: cultura de siguranță extrem de problematică de la Smartwings (pentru a ilustra: nebunul cu un singur motor Veselý continuă să zboare pentru QS), sau inacțiunea lui Jagr și a restului AAC.

@floodland: Am pus un link către Zdopravy , deci nu prea înțeleg de ce scrii despre tabloide. Doar dacă nu consideri Zdopravy un tabloid - atunci postarea ta ar avea sens...

@floodland - se pare că nu au avut prea mult timp să se ocupe de asta, conform jurnalului de pe FR24, tipul Nevole tocmai a răspuns la un avertisment critic GPWS. Și apropo, oamenii (se presupune că de la Smartwings) în discuția despre el scriu că este nevoie de o persoană mai egocentrică și arogantă în companie și că puțini prim ofițeri din cockpit au îndrăznit să-l contrazică. Recunosc, totuși, că poate fi o calomnie indecentă...

Oh, da, Smartwings. Nu au suficienți oameni, nu pot concura cu lowcost-ul, trebuie să economisească bani, așa că angajează temporar și iată cum se întâmplă.
@Vlk.7 Întâmplător, despre acest lucru se vorbește și în raportul final privind incidentul Vesely cu un singur motor :
- a ignorat cererea legitimă a F/O pentru o coborâre accelerată din cauza vitezei în scădere a avionului după ce grupul motopropulsor a fost desfășurat și, ca urmare, a provocat escaladarea stresului echipajului ,
- a efectuat procedurile NNC într-o manieră neobișnuit de rapidă de comunicare, reducând astfel capacitatea F/O de a verifica în mod eficient corectitudinea executării acestora ,
- nu a discutat cu ofițerul de bord considerațiile de siguranță care decurg din natura situației, nepermițând astfel echipajului să elaboreze o strategie realistă și comună pentru finalizarea în siguranță a zborului,
- nu a respectat principiile CRM pentru a aborda eficient problemele tehnice și netehnice ,
- a comunicat propriile sale decizii către F/O cu un grad ridicat de comandă ca fiind fapte ,

@Petr76 - aceasta este o cafea foarte tare pentru a citi. Este ca ceva dintr-un episod din Air Disasters despre echipajele asiatice servile:)

Adevărul este că nu au mai scăpat nimic de mult timp. Să vedem dacă echilibrul rezistă.

Întrebare referitoare la incidentul recent de pe un zbor spre Egipt și la lăsarea unui pasager beat în Atena. Se pierde sau nu biletul de întoarcere în acest caz? La urma urmei, este vorba de un segment care nu a zburat, nu-i așa? Sau acest incident îl pune automat pe pasager pe lista neagră și nu mai face parte din companie?
Cu siguranță a fost vorba de cineva care l-a cumpărat prin intermediul unui CK și care a aplicat condițiile CK.
Dar, în mod realist, probabil că nici nu avea sens să zboare cu avionul, deoarece biletul pentru a merge direct în Egipt, pe care pasagerul ar fi trebuit să și-l cumpere pentru a folosi zborul de întoarcere, ar fi costat mai mult decât a plătit pentru întreaga călătorie.
Este exclus de la transport, pierde călătoria dus-întors, este trecut pe lista neagră și plătește o amendă egală cu pierderea suferită la escală.