Deplasarea în Jakarta

Parcul din jurul Monumentului Monas

Deși transportul public din Jakarta se dezvoltă rapid odată cu construirea a două linii de metrou, acesta rămâne destul de complicat și neclar.

Cu toate acestea, este convenabil pentru turiști să ajungă în unele locuri și, mai presus de toate, transportul public este foarte ieftin și sigur.

Cele mai utilizate și convenabile moduri de transport sunt aplicațiile mobile Grab și Gojek.

Cele mai bune 10 hoteluri din Jakarta

Transportul public

În Jakarta, trenurile, metrourile, metroul ușor LRT (care este de fapt doar un metrou supraînălțat), autobuzele expres BRT, autobuzele obișnuite și microbuzele, toate funcționează pentru a călători prin oraș.

Autobuzele și microbuzele sunt acoperite de sistemul TransJakarta.

Lucrul grozav este că puteți utiliza aceleași carduri electronice de transport pentru toate modurile de transport. În plus, unele dintre ele sunt valabile și în alte orașe din Indonezia.

Tarife - cardul JakLingko și altele

Atunci când călătoriți cu orice tip de transport public în Jakarta , trebuie să cumpărați un card electronic pentru a încărca suma pe care o alegeți.

Aceasta este încărcată treptat în funcție de cât de mult călătoriți. Creditul neutilizat nu poate fi rambursat.

Puteți plăti și reîncărca cardul cu numerar, dar tariful în sine este întotdeauna dedus numai de pe card și nu există bilete tradiționale pe hârtie în Jakarta.

Cardurile emise la punctele de vânzare din Jakarta sunt denumite în mod colectiv JakLingko, însă acestea sunt întotdeauna emise de o bancă și, în practică, puteți vedea aceste forme de carduri:

  • JakLingko - valabile numai în Jakarta și împrejurimi
    • Achiziționate de la automatele din stațiile de autobuz și de tren de navetiști TransJakarta
    • Costă 30 000 idr, din care 20 000 idr reprezintă costul cardului în sine și 10 000 idr reprezintă creditul minim utilizabil pentru tarife
  • BNI Tapcash - valabil în alte orașe indoneziene (de exemplu, Yogyakarta, Bandung, Medan, Surabaya)
    • Achiziționare de la casa de bilete din gările aeroportului (numai din stațiile Manggarai și Sudirman/BNI City) sau de la minimarketurile Indomaret și Alfa Mart/Alfa Express
    • Preț 40 000 idr, din care 20 000 idr reprezintă costul cardului în sine și 10 000 idr reprezintă creditul minim utilizabil pentru tarife
  • E-money Mandiri - valabil și în alte orașe indoneziene (de exemplu, Yogyakarta, Bandung, Medan, Surabaya)
    • Achiziționare de la casa de bilete din gările aeroportului (numai din stațiile Manggarai și Sudirman/BNI City) sau de la minimarketurile Indomaret și Alfa Mart/Alfa Express
    • Preț 40 000 idr, din care 20 000 idr reprezintă costul cardului în sine și 10 000 idr reprezintă creditul minim utilizabil pentru tarife
  • BRIZZI - valabil și în alte orașe indoneziene (de exemplu, Yogyakarta, Bandung, Medan, Surabaya)
    • Achiziționare la Indomaret și la mini-marketurile Alfa Mart / Alfa Express
    • Preț 40 000 idr, din care 20 000 idr reprezintă costul cardului în sine și 10 000 idr reprezintă creditul minim utilizabil pentru tarife
  • BCA Flazz - valabil în alte orașe indoneziene (de exemplu, Yogyakarta, Bandung, Medan, Surabaya)
    • Achiziționare la Indomaret și la mini-marketurile Alfa Mart / Alfa Express
    • Preț 40 000 idr, din care 20 000 idr reprezintă costul cardului în sine și 10 000 idr reprezintă creditul minim utilizabil pentru tarife

Cum se completează creditul de pe card?

Puteți alimenta cardul JakLingko la toate automatele din stațiile de tren și autobuz TransJakarta. Puteți plăti numai cu cardul.

Celelalte carduri (E-money, BNI Tapcash, BRIZZI, BCA Flazz) pot fi reîncărcate doar la mini-marketurile Alfa Mart și Indomaret, dar acestea sunt literalmente la fiecare colț. În acest caz, puteți plăti cu numerar și cu cardul.

Puteți reîncărca aceste carduri în orice oraș din Indonezia, nu doar în Jakarta.

Autobuzele TransJakarta

Autobuzele rămân deocamdată principalul mijloc de transport, unele dintre ele circulând pe coridoare speciale separate de mașini. Metroul și trenurile de navetiști nu deservesc încă toate atracțiile turistice.

TransJakarta are trei tipuri de linii de autobuz.

Prețul biletului pentru toate liniile (BRT, autobuze regulate și microbuze) este același - 3 500 idr pentru o călătorie.

Dacă faceți transfer între două linii BRT și nu părăsiți stația (adică nu treceți prin turnichet), atunci plătiți prețul de 3.500 de rupii o singură dată. Cu toate acestea, dacă transferați între stații sau între tipuri de autobuze, va trebui să plătiți întotdeauna din nou.

Programul de funcționare al majorității liniilor este de la aproximativ 5:00 la 22:00.

BRT

Bus Rapid Transit evită parțial blocajele de trafic, însă autobuzele nu pot evita staționarea la semafoarele din intersecții.

LiniileBRT sunt deservite de autobuze mari albastre și albe, iar stațiile lor sunt accesibile doar trecând prin turnicheți. Atașați un card electronic la turnichet atunci când intrați și ieșiți din stație.

Cele mai utile coridoare pentru turiști sunt următoarele:

  • Ruta 1 - leagă orașul vechi Kota Tua de Monumentul Monas și apoi spre sud, spre Blocul M.
  • Ruta 2, 2A, 5C - leagă Senen Sentral cu Monas Monument până la gara Gambir
  • Ruta 5, 5D - merge din partea de est a centrului (Senen Sentral, Pasar Baru) până la parcul tematic Ancol
  • Rutele 6A, 6B - merg până la grădina zoologică Ragunan

Autobuzele de pe coridoarele principale circulă foarte frecvent, în medie la fiecare 5-10 minute, dar, de exemplu, rutele 1 sau 6 circulă aproximativ la fiecare 2 minute.

Unele autobuze tind să fie supraaglomerate, dar de obicei puteți aștepta următorul autobuz, care va fi semnificativ mai gol.

Călătoria cu autobuzele BRT este sigură, deși este recomandabil să țineți un rucsac sau o geantă de mână la îndemână (nu pe spate), deoarece pot fi prezenți hoți de buzunare.

Unele autobuze au o secțiune frontală rezervată numai femeilor!

Autobuzele BRT sunt reprezentate pe harta de transport TransJakarta împreună cu trenurile și metrourile.

Autobuze regulate

Ca supliment pentru transportul local pe distanțe mai scurte, autobuzele portocalii și albe circulă pe străzile obișnuite, alături de mașini, cu stațiile la marginea străzii, pe trotuar.

Cu toate acestea, nu există o hartă a traseelor acestor autobuze, dar stațiile și numărul traseului sunt afișate pe Google Maps, de exemplu.

Aplicația Moovit afișează adesea incorect hărțile rutelor pentru aceste linii.

După îmbarcare, atașați cardul electronic la cititorul din partea șoferului. Oarecum ilogic, trebuie să atașați cardul și atunci când coborâți din autobuz (prețul de 3 500 idr este fix pentru o călătorie, indiferent de distanța parcursă).

Cititorul de carduri se află doar la ușa șoferului și nu la cea de-a doua ușă, astfel încât trebuie să folosiți prima ușă și la coborâre.

Microbuze (angkot)

Microbuzele mici din Indonezia, cunoscute sub numele de "angkot", obișnuiau să fie un mijloc de transport extrem de popular și, de asemenea, extrem de confuz, în special la periferia Jakartei.

Cu toate acestea, a avut loc o consolidare în sistemul TransJakarta și acum toate microbuzele au un număr de linie (întotdeauna cu literele "JAK", de exemplu JAK89) și rute fixe.

Stațiile acestor rute pot fi găsite și pe Google Maps.

La urcare și coborâre, este necesar să atașați un card electronic de bilet la cititor.

Trenuri suburbane

Trenurile suburbane sunt principala rețea feroviară și pentru deplasarea în oraș. Programul de funcționare al trenurilor este de aproximativ 5:00 la 22:00, cu unele servicii pe liniile B și C care funcționează până la 23:00.

Prețurile sunt calculate puțin diferit față de cele pentru autobuze și depind întotdeauna de distanța parcursă. Cu toate acestea, tarifele sunt foarte mici.

  • 3 000 idr - Preț oriunde în Jakarta, de exemplu din centrul orașului până în orașul vechi Kota Tua
  • la 6 000 idr - cel mai mare preț pentru destinațiile cele mai îndepărtate

La intrarea și ieșirea de pe peron, treceți întotdeauna printr-un turnichet la care este atașat un card electronic de transport.

Alternativ, puteți cumpăra cardul în toate stațiile de tren.

În Jakarta puteți utiliza următoarele linii de tren.

  • A (Airport Rail Link) - Linia merge din centrul orașului până la aeroportul Jakarta CGKAși are un tarif special de 70 000 idr, care nu poate fi plătit cu carduri electronice. Trebuie să cumpărați un bilet obișnuit pe hârtie de la automatul de bilete.
    • Frecvență 30 de minute
  • B - linie frecventă care leagă stația Jakarta Kota (orașul vechi Kota Tua) de centrul orașului (stația Juanda - Moscheea și Catedrala) și mai la sud de Bogor
    • Frecvență 8-15 minute
  • C - linie frecventă care leagă Cikarang și Bekasi de centrul orașului, unde trenul urmează un traseu circular larg în jurul centrului
    • Frecvență 8-15 minute
  • TP - linie scurtă care merge de la stația Jakarta Kota (orașul vechi Kota Tua) prin parcul tematic Ancol până la debarcaderul Tanjung Priok
    • Frecvență 30 de minute
  • T - circulă de la stația Duri de la marginea vestică a centrului orașului până la Tangerang și are o utilizare turistică redusă
  • R - de la stația Tanah Abang la orașul Rangkasbitung, unde linia suburbană LM face legătura cu orașul Merak (feriboturi către insula Sumatra)
    • Frecvența liniei R aprox. 15-30 minute
    • Frecvența liniei LM aprox. 6 ori pe zi

Site web oficial al trenurilor de navetiști: commuterline.id. Cu toate acestea, mai multe linii lipsesc din orarele de pe acest site, deși acestea sunt în serviciu în mod normal.

Cu toate acestea, orele de plecare sunt afișate cu exactitate de Google Maps atunci când faceți clic pe pictograma unei anumite stații.

MRT metrou + LRT suprateran

Rețeaua convențională de metrou are doar 3 linii până în prezent.

  • MRT - metroul clasic are deocamdată doar linia roșie, care circulă parțial în subteran (în centru) și în afara centrului deasupra solului
    • Dukuh Atas (transfer la stația BNI City / Sudirman) - Bloc M - Lebak Bulus
  • LRT - metrou suprateran împărțit în două linii
    • Linia verde "BK" - merge de la stația Dukuh Atas prin stațiile Cikoko, Cawang și Halim (transfer la trenul de mare viteză) până la Jati Mulya
    • Linia albastră "CB" - pleacă de la stația Dukuh Atas prin stațiile Cikoko, Cawang și TMII (transfer la HSR) până la Haryamukti

Frecvența pentru toate liniile este de aproximativ 8 minute, iar orele de funcționare sunt de la 5:00 la 22:30.

Tarifele sunt relativ ridicate în comparație cu alte moduri de transport și sunt calculate în funcție de distanța parcursă.

Pentru MRT, tarifele variază de la 5 000 idr la 13 000 idr.

Pentru liniile LRT, tariful este de 5 000 idr pentru primii 23 km și 700 idr pentru fiecare 1 km suplimentar.

Grab / Gojek

Pentru turiști, taxiurile prin intermediul aplicațiilor mobile Grab sau Gojek sunt cel mai clar și mai convenabil mod de transport.

Merită întotdeauna să comparați prețurile pe ambele platforme, deoarece acestea pot varia cu zeci de procente.

Aveți de ales între mașini și motociclete semnificativ mai ieftine, dar din punct de vedere al siguranței, al gazelor nerespirabile și al confortului general, mașinile, aproape întotdeauna cu aer condiționat, sunt cel mai bun mod de transport, în ciuda ambuteiajelor omniprezente.

Prețurile normale pentru deplasarea cu mașina în Jakarta (de exemplu, din centrul orașului până la orașul vechi Kota Tua) sunt de aproximativ 30 000 idr.

În comparație cu taxiurile convenționale, aceasta este o economie considerabilă, plus că puteți urmări locația mașinii pe aplicație în momentul în care sosește și o puteți suna sau trimite un mesaj dacă se rătăcește și merge pe un drum greșit, ceea ce se întâmplă foarte des.

Plata taxei de drum

Rețeaua de autostrăzi din Jakarta este împărțită în drumuri cu taxă și străzi libere.

Un șofer vă va întreba adesea dacă doriți să luați sau nu "drumul cu taxă" pe măsură ce călătoriți în afara centrului. Vă recomandăm întotdeauna să acceptați, deoarece puteți economisi până la 30 de minute de condus.

Taxa de drum costă de obicei 10 000 idr, iar aplicația o va include automat în prețul final debitat de pe cardul dvs. Nu plătiți niciun ban șoferului.

Taxiuri obișnuite

Taxiurile din Jakarta sunt operate de mai multe companii, dintre care cea mai mare este Bluebird.

Veți întâlni taxiurile lor de culoare albastru deschis sau gri la fiecare colț de stradă și le puteți semnaliza cu un simplu semn din mână.

Taxiurile din Jakarta trebuie să funcționeze în funcție de contor. Orice taxă de drum nu este inclusă în contor și se plătește în plus față de tarif.

Taximetriștii acceptă doar plata în numerar, iar prețurile sunt de obicei cu 15% până la 20% mai mari decât cele ale aplicațiilor mobile Grab/Gojek.

Pe jos

Jakarta este unul dintre cele mai rele orașe mari din lume pentru mersul pe jos.

Deși există trotuare de-a lungul străzilor din centrul orașului, pietonii nu au prioritate față de mașini la trecerile de pietoni, iar intersecțiile cu semafoare fac viața incomodă cu intervale foarte lungi.

Chiar și la semafor trebuie să fiți extrem de atenți, deoarece motocicletele, în special, trec de obicei pe roșu.

Acest articol poate conține linkuri afiliate din care echipa noastră editorială poate câștiga comisioane dacă faceți clic pe link. Consultați pagina noastră Politica de publicitate.

Mai aveți întrebări?

Dacă aveți întrebări sau comentarii cu privire la articolul...

0 comentarii

Conectați-vă la Cestee

... comunitatea mondială a călătorilor

Nu aveți încă un cont de călătorie? Înregistrează-te