Metro în Milano

Milano, orașul cu peste 2 milioane de locuitori, inima modei, a cumpărăturilor și a economiei Italiei, este ținut în mișcare de o rețea de 4 linii de metrou. Deși atracțiile turistice din centru sunt accesibile pe jos sau cu o rețea extinsă de tramvaie, metroul va fi întotdeauna cel mai clar și mai rapid mijloc de transport pentru distanțele mai lungi, de exemplu de la toate stațiile din Milano până în centru.
Cele mai bune 10 hoteluri din Milano
Pentru informații despre alte moduri de transport, consultați capitolul Transport.
Liniile de metrou
Metroul din Milano are 5 linii. Acestea sunt marcate cu un număr și fiecare are propria sa culoare. Trenurile de metrou sunt moderne, spațioase și curate, metroul este cu siguranță cel mai fiabil mijloc de transport din Milano.
- Linia M1 (roșie) - traversează centrul în direcția vest-est și face legătura cu stația Cadorna sau stația de autobuz Lampugnano. De asemenea, trece pe sub întregul cartier al modei Quadrilatero della Moda
- Obiective turistice și atracții - Duomo, Galleria Vittorio Emanuele II, Castello Sforzesco, Parco Sempione, Palazzo Reale, Museo del Novecento
- Linia M2 (verde) - merge de-a lungul marginii vestice a centrului și leagă toate stațiile importante din oraș: Centrale, Porta Garibaldi, Cadorna și Porta Genova. Este cea mai lungă linie din est și merge mult dincolo de Milano.
- Obiective turistice și atracții - Navigli, Castello Sforzesco, Parco Sempione, Brera, Piazza Gae Aulenti, Corso Como, Bazilica Sant'Ambrogio
- Linia M3 (galbenă) - conectează centrul de la nord la sud cu stațiile Centrale și Rogoredo
- Obiective turistice și atracții - Duomo, Galleria Vittorio Emanuele II, La Scala, Palazzo Reale, Museo del Novecento, Quadrilatero della Moda
- Linia M4 (albastră) - leagă Aeroportul Linate de centrul orașului și continuă spre sud-vestul orașului
- Obiective turistice și atracții - Colonne di San Lorenzo, Quadrilatero della Moda, Basilica di Sant'Ambrogio
- Linia M5 (violet) - cea mai puțin turistică linie, care merge din nord și vest până la stația Porta Garibaldi, dar și până la stadionul de fotbal San Siro
- Obiective turistice și atracții - Cimitero Monumentale, Piazza Gae Aulenti
Bilete de metrou și prețuri
Metroul din Milano este operat de ATM și, prin urmare, biletele sunt valabile pentru tramvaie, autobuze și troleibuze. Puteți utiliza 3 tipuri de bază de bilete:
- 2,20 eur - 90 de minute
- 7,60 eur -24 deore (valabil timp de 24 de ore de la primul marcaj)
- 15,50 eur -3 zile (valabil pentru trei zile calendaristice, nu 72 de ore)
Biletul de 90 de minute poate fi utilizat pentru un număr nelimitat de transferuri în cadrul rețelei de metrou, cu condiția să nu coborâți într-o zonă cu plată. Nu părăsiți zona în momentul transferului și nu treceți prin turnicheți. Cu toate acestea, dacă folosiți mai întâi metroul în timpul călătoriei, biletul nu mai poate fi utilizat pentru transportul de suprafață.
Unde se pot cumpăra bilete?
Există 3 modalități de a cumpăra bilete în Milano.
- Cu propriul card fără contact (posibil și cu tehnologia NFC, adică cu telefonul mobil sau ceasul)
- cel mai simplu mod
- tariful este încărcat întotdeauna după 24 de ore, când încărcarea maximă pe cardul dvs. este de 7,60 eur
- dacă doriți să utilizați un bilet de 72 de ore, este preferabil să cumpărați un formular pe hârtie sau prin intermediul aplicației mobile
- Informații oficiale: atm.it//contactless_cards
- Bilete pe hârtie
- pot fi achiziționate de la distribuitoarele automate din toate stațiile de metrou și din anumite stații de autobuz și tramvai (se poate plăti cu cardul și în numerar) și de la toate chioșcurile de ziare ("Tabacchi")
- Aplicația mobilă ATM (Google Play / App Store)
- Pentru a achiziționa bilete, trebuie mai întâi să vă înregistrați și să vă conectați
- fiecare bilet trebuie să fie validat înainte de îmbarcare, care va afișa un cod QR. Acesta este atașat cititorului de coduri QR atunci când intrați în metrou (toate turnichetele sunt echipate cu acestea), în timp ce în tramvaie sau autobuze nu trebuie să îl atașați nicăieri, doar atunci când inspectorul verifică
Cum se utilizează biletele la metrou?
Atunci când intrați și ieșiți din stația de metrou, treceți prin turnichete.
Există două tipuri diferite de turnicheți în fiecare stație - unul doar pentru bilete pe hârtie și unul pentru plata cu cardul contactless sau cu aplicația mobilă.
Plata fără contact
Atașați cardul, ceasul sau telefonul mobil la cititorul de la turnichet atunci când intrați și ieșiți din stație.
Bilet de hârtie
Introduceți biletul în turnichet, așteptați aproximativ o secundă până când turnichetul se deschide și biletul iese înapoi. Nu uitați să luați biletul și să îl păstrați, deoarece veți avea nevoie de el din nou la ieșire.
Din nou, trebuie să îl introduceți în turnichet; problema cu biletul de 90 de minute este că turnichetul se va deschide, dar nu va ieși înapoi, chiar dacă nu ați folosit toate cele 90 de minute. Prin urmare, acest bilet nu mai poate fi utilizat.
Aceasta nu este o problemă cu biletele mai lungi, care se deschid întotdeauna când părăsiți metroul.
Aplicația mobilă
Dacă vă folosiți biletele de pe telefonul mobil prin intermediul aplicației ATM, la turnicheți, trebuie doar să atașați la cititor telefonul mobil cu un bilet valabil deschis cu un cod QR.
Harta metroului din Milano
Harta oficială actualizată a metroului din Milano poate fi găsită pe site-ul web al companiei de transport atm.it. Diagrama oficială a liniilor de mai jos arată, de asemenea, liniile de tren S, care pot fi utilizate pentru a călători în Milano fără probleme cu biletele de mai sus.
Rezervați-vă hotelul în Milano în avans
În zonele albe și roz, Mi1 și Mi3, biletele descrise mai sus sunt valabile, pentru celelalte zone trebuie să plătiți un tarif special pentru suburbii.
De asemenea, am creat o hartă precisă a metroului pentru a vă face o idee mai bună despre unde merg de fapt anumite linii.
Linkuri
- Site-ul companiei de transport: atm.it
- Căutați conexiuni: giromilano.at.it
- Transport către Bergamo BGY, Malpensa MXP, Linate LIN
Mai aveți întrebări?
Dacă aveți întrebări sau comentarii cu privire la articolul...