Metro în Londra

Londra

Metroul londonez este legendar, atât pentru rețeaua sa extinsă și eficientă, cât și pentru că este cea mai veche cale ferată subterană din lume.

Primele trenuri cu aburi au circulat în metroul londonez pe linia Metropolitan încă din 1863.

Rezervați un hotel în apropierea unei stații de metrou

Metroul londonez este atât de popular încât cel mai mare procent de suveniruri și articole turistice poartă elemente ale metroului londonez. Unele dintre cele mai faimoase suveniruri includ emblema tipică a metroului (un cerc roșu cu o linie transversală albastră cu numele stației) sau anunțul iconic "Please Mind the Gap Between the Train and the Platform" care avertizează pasagerii din fiecare stație cu privire la diferența dintre tren și peron.

În limba engleză, expresia cea mai frecvent utilizată este The Tube, mai puțin frecvent și mai formal, London Underground.

Rețeaua de 11 linii de metrou este completată de mai multe trasee ale metroului automat DLR, de London Overground și de trenuri regulate, care pot fi, de asemenea, utilizate pentru deplasarea în jurul orașului.

Linii de metrou și schimburi

Metroul londonez (și, la periferia orașului, la suprafață) este străbătut de 11 linii de metrou, care vă duc la toate atracțiile turistice.

Dacă doriți să faceți transferuri rapide în centrul orașului, vă puteți descurca foarte bine cu metroul, fără a fi nevoie de autobuze. Există o stație literalmente la fiecare colț din centru.

În Londra, veți întâlni 2 tipuri de trasee: subterane, cu trenuri mai joase și mai înghesuite, și subterane, cu trenuri semnificativ mai spațioase.

Liniile de metrou din Londra se disting prin culoare și denumire istorică:

  • Bakerloo Line (maro) - traversează Londra de la sud-est la nord-vest, se întinde pe 23 km și a fost inaugurată în 1906, este o linie subterană. London Eye, Trafalgar Square, Piccadilly Circus, Oxford Street, Regent's Park
  • Central Line (roșu) - direcția est-vest, a doua cea mai aglomerată rută din Londra, are o lungime de 74 km și se ramifică la ambele capete. Este o rută subterană și este în funcțiune din 1900. Obiective turistice de-a lungul traseului: Oxford Street, Hyde Park, British Museum, Palatul Kensington, Catedrala St. Paul
  • Circle Line (Yellow) - o linie semicirculară în jurul centrului orașului, care trece prin stațiile principale, are o lungime de 27 km și este subterană, funcționând din 1884. Palatul Westminster, Westminster Abbey, Big Ben, Downing Street, Palatul Buckingham, Palatul Kensington, Catedrala St. Paul, Turnul Londrei, Tower Bridge, London Eye, Sky Garden, Barbican
  • District Line (verde) - traversează centrul Londrei în apropierea Tamisei, se împarte în mai multe ramificații în vest, se întinde pe 64 km și funcționează din 1868. Este o rută subterană cu trenuri mai spațioase. Obiective turistice de-a lungul traseului.
  • Elizabeth Line (violet) - Cel mai recent proiect "Crossrail" aduce efectiv o nouă linie de metrou care încorporează trenul original al aeroportului Heathrow, o nouă legătură subterană prin centrul Londrei și o altă linie de tren originală spre est, spre Shenfield și zona Canary Wharf. Obiective turistice de-a lungul traseului: Muzeul Britanic
  • Hammersmith & City Line (Roz) - a doua cea mai puțin folosită linie trece de la vest la est prin Centrul de Nord, acoperind 25 km și funcționând din 1863. Este o rută subterană. Obiective turistice de-a lungul traseului: Barbican
  • Jubilee Line (gri) - cea mai nouă linie de metrou deschisă în 1979, este o linie subterană și se întinde pe 36 km. Greenwich, Tate Modern, The Shard, Globe Theatre, Palatul Westminster, Westminster Abbey, Big Ben, Downing Street, London Eye
  • Metropolitan Line (Purple) - cea mai veche linie care merge din centru până mult dincolo de Londra, traseu subteran deschis în 1863, măsoară 63 km, se ramifică la capătul nordic. Obiective turistice de-a lungul traseului: Barbican
  • Northern Line (Black) - linia nord-sud cu cele mai complexe ramificații este cea mai aglomerată din toate timpurile. Este un traseu subteran cu o lungime de 58 km deschis în 1890. Palatul Westminster, Westminster Abbey, Big Ben, Downing Street, London Eye, British Museum, Camden Market, Sky Garden, The Shard, Oxford Street
  • Piccadilly Line (albastru închis) - A treia cea mai aglomerată și mai adâncă rută subterană din centru, are o lungime de 71 km și se ramifică spre vest. Merge spre aeroportul Heathrow, printre altele, și a fost deschisă în 1906. Obiective turistice de-a lungul traseului: Piccadily Circus, Hyde Park, Palatul Buckingham
  • Victoria Line (albastru deschis) - A doua cea mai nouă și a doua cea mai scurtă linie, deschisă în 1968, este un traseu subteran de 21 km. Obiective turistice de-a lungul traseului: Oxford Street, Palatul Buckingham
  • Waterloo & City Line (Turcoaz) - cea mai scurtă linie are doar 2 km lungime, este o rută subterană și nu are alte stații decât terminalele Waterloo și Bank. Este în funcțiune din 1898

Transferurile pot părea haotice la început, mai ales în spațiile adesea înghesuite ale stațiilor de metrou istorice și ale coridoarelor mai lungi care șerpuiesc în diverse moduri cu multe scări și scări rulante.

Dar dacă citiți semnele în mod consecvent, nu vă puteți pierde.

Semnalizarea este foarte clară și vă va duce exact acolo unde vă îndreptați. Este important să știți întotdeauna numele ultimei stații în direcția în care mergeți. Atunci nu vă puteți rătăci niciodată.

Prețurile biletelor și cum se cumpără?

Londra și zona înconjurătoare sunt împărțite în 6 zone tarifare, iar prețul biletului dvs. se bazează și pe acestea.

Cel mai simplu și mai ieftin mod de a plăti biletele este cu propriul card de credit (contactless).

Intrați în fiecare stație de metrou prin intermediul turnicheților, unde puneți cardul pe un cititor galben și treceți. La ieșirea din stație, treceți din nou prin turnichet, unde trebuie să introduceți din nou cardul în cititor pentru ca tariful să fie calculat corect.

Sistemul funcționează și atunci când se plătește cu telefonul mobil, ceasul sau alt dispozitiv care poate fi încărcat cu propriul card.

Sistemul de bilete de o zi este înlocuit de așa-numitul "bilet pentru toată ziua". Daily Caps, Suma maximă care poate fi debitată de pe cardul dvs. pe zi calendaristică este înlocuită cu o sumă maximă pe zi. Dacă atingeți această limită, trebuie în continuare să vă atașați cardul la turnichet, dar nu vi se va mai debita nimic de pe card. Din cauza costului ridicat al biletelor simple în Londra, veți atinge întotdeauna limita maximă pe zi.

De asemenea, puteți utiliza bilete pe hârtie, dar acestea sunt mai scumpe decât plata cu cardul. Pe de altă parte, aceleași prețuri se aplică și în cazul plății cu un card Oyster, care nu este util pentru turiști, deoarece valoarea de achiziție a acestuia este de 5 gbp și nu există niciun avantaj în utilizarea sa față de propriul card.

  • Zona 1 sau 1+2: fără contact 8,90 gbp / 16,60 gbp cu un bilet pe hârtie, tarif maxim săptămânal de 44,70 gbp
  • Zonele 1 până la 3: fără contact 10,50 gbp / 16,60 gbp cu bilet de hârtie, tarif săptămânal maxim pentru 52,50 gbp
  • Zonele 1 - 4: fără contact 12,80 gbp / 16,60 gbp cu bilet pe hârtie, tarif maxim săptămânal de 64,20 gbp
  • Zonele de la 1 la 5: fără contact 15,30 gbp / 23,60 gbp cu bilet de hârtie, tarif săptămânal maxim de 76,40 gbp
  • Zonele de la 1 la 6: fără contact 16,30 gbp / 23,60 gbp cu bilet pe hârtie, tarif maxim săptămânal de 81,60 gbp
  • Lista completă de prețuri: tfl.gov.uk/fares

Tariful maxim săptămânal este calculat pentru fiecare săptămână calendaristică, de luni până duminică. Astfel, dacă vă aflați în Londra de miercuri până miercuri, de exemplu, limita săptămânală va începe să conteze de două ori - de miercuri până duminică și de luni până miercuri.

Tarifele simple în centrul Londrei sunt calculate între 2,50 gbp și 6 gbp.

Harta liniilor de metrou din Londra

Am realizat o hartă interactivă a trenurilor Tube, Elizabeth Line, DLR automatic tube și London Overground aici:

Hărțile oficiale ale metroului și ale trenurilor din Londra sunt disponibile pentru descărcare de pe site-ul Transport for London: tfl.gov.uk/maps/track/national-rail

Întreruperi și semnale în metrou

De asemenea, din cauza vechimii și complexității sistemului metroului londonez, este de așteptat să se producă foarte frecvent întreruperi ale circulației, de obicei la sfârșit de săptămână. Cu toate acestea, există și urgențe ocazionale și uneori chiar unele stații sunt închise din cauza lipsei de personal.

Întotdeauna este o idee bună să verificați site-ul web al companiei de transport, la secțiunea privind închiderile, pentru a vedea dacă linia dvs. de metrou își desfășoară traseul complet.

De asemenea, este o idee bună să aveți o hartă offline a metroului descărcată pe telefonul mobil, deoarece nu există semnal în secțiunile subterane ale metroului.

DLR: Docklands Light Railway

Zona de est a Londrei, zona la modă Canary Wharf, este deservită de mai multe linii de metrou automat fără șofer DLR.

Liniile DLR directe circulă pe următoarele rute:

  • Bank - Limehouse - Canary Wharf - Cutty Sark - Greenwich - Lewisham
  • Bank - Limehouse - Poplar - Canning Town - London City Airport - Woolwich Arsenal
  • Tower Gateway - Limehouse - Poplar - Canning Town - Royal Victoria - Beckton
  • Stratford International - Stratford - West Ham - Canning Town - London City Airport - Woolwich Arsenal
  • Stratford - West Ham - Poplar - Canary Wharf - Cutty Sark - Greenwich - Lewisham

Sistemul de ticketing este același ca la metrou. Intrați și ieșiți din stație prin turnicheți cu cititoare de carduri.

Trenuri supraterane și National Rail

Rețeaua de linii de metrou și DLR este completată de trenuri convenționale supraterane operate parțial de London Transport (London Overground și Elizabeth Line) și parțial de diverse companii feroviare care operează din Londra către alte destinații engleze sub marca National Rail.

Toate serviciile feroviare locale din zonele 1-9 din Londra pot fi utilizate la tarifele indicate mai sus. Plata biletelor cu propriul card de credit prin intermediul turnichetelor prin care treceți în fiecare stație funcționează în același mod.

Acest articol poate conține linkuri afiliate din care echipa noastră editorială poate câștiga comisioane dacă faceți clic pe link. Consultați pagina noastră Politica de publicitate.

Mai aveți întrebări?

Dacă aveți întrebări sau comentarii cu privire la articolul...

0 comentarii

Conectați-vă la Cestee

... comunitatea mondială a călătorilor

Nu aveți încă un cont de călătorie? Înregistrează-te