Orașul situat în vestul Thailandei, unde peisajul natural completat de cascade ilustrează faimosul pod peste râul Kwai asociat cu faimoasa istorie din timpul celui de-al doilea război mondial, este una dintre cele mai populare destinații pentru excursii de una sau două zile din Bangkok.

Vă recomandăm, de asemenea, o excursie la una dintre peșterile din apropiere și, mai ales, o călătorie cu trenul și mai departe, spre terminalul de la Nam Tok, unde circulă faimoasa Cale Ferată a Morții.

Podul peste râul Kwai: fapte și mituri

Orașul Kanchanaburi atrage până la 3 milioane de turiști pe an, care vin aici pentru atracția sa principală: podul feroviar peste râul Khwae Yai.

Acesta a fost una dintre cele mai importante părți strategice ale căii ferate Thailanda-Birmania în timpul celui de-al Doilea Război Mondial, când Thailanda se afla sub control japonez. După pierderea bătăliei de la Midway în 1942, japonezii trebuiau să înlocuiască rutele navale de aprovizionare cu cele terestre, iar linia dintre Rangoon, Birmania, și Bangkok, Thailanda, urma să servească drept arteră importantă de transport.

Podul Kanchanaburi a fost făcut celebru în special de scriitorul francez Pierre Boulle cu romanul său Podul de pe râul Kwai, care a fost transformat într-un film cu același nume în 1957. Pe baza unor evenimente reale, Pierre Boulle a creat un roman fictiv care se petrece în Kanchanaburi.

Dar ce se întâmplă cu podul peste râul Kwai în viața reală?

Un pod cheie a fost într-adevăr construit în Kanchanaburi în timpul construcției căii ferate Thailanda-Birmania, dar acesta a fost inițial din lemn și se afla la aproximativ 100 de metri în amonte de podul actual. Nu a mai rămas nicio urmă a podului original din lemn.

Un nou pod din beton armat, cu amprenta actuală, a fost construit începând cu 1944, dar a fost grav avariat de bombardamentele din 1945, iar podul actual a fost construit abia după cel de-al Doilea Război Mondial, la sfârșitul anilor 1940 și începutul anilor 1950.

Deși romanul este plasat pe râul Kwai, în 1942 râul care curge de-a lungul căii ferate puțin mai la sud era denumit "Khwae" sau Kwai. Râul peste care era construit podul se numea atunci Mae Klong (nu Mekong).

Când mulțimile de turiști au început să vină în zonă după lansarea filmului " Podul de pe râul Kwai " în 1957, s-a creat frecvent confuzia că podul de peste râul Kwai era de fapt peste Mae Klong. Prin urmare, în prima jumătate a anilor 1960, s-a decis redenumirea acestei părți a râului Mae Klong în Khwae Yai (Marele râu sursă) și, în același timp, redenumirea râului Kwai original în Khwae Noi (Micul râu sursă). De atunci, Mae Klong a fost denumit râul până la confluența celor două "Kwai".

Pentru a înrăutăți lucrurile, celebrul film nu a fost filmat deloc în Thailanda, ci lângă Kitulgala, în Sri Lanka.

Astfel, în timp ce podul actual peste râul Kwai traversează într-adevăr râul Kwai astăzi, la momentul romanului acesta traversa râul Mae Klong și arăta cu totul altfel...

Calea ferată a morții și podul Tham Krasae

Poate că un magnet turistic și mai mare se află la aproximativ 40 de minute cu trenul de podul peste râul Kwai. Secțiunea de linie dintre Kanchanaburi și orașul birmanez Thanbyuzayat a fost cea mai dificilă de construit.

Construcția liniei a fost realizată de muncitori locali împreună cu prizonieri de război, iar japonezii nu au avut în vedere niciun fel de siguranță. Din cauza condițiilor inumane și a climei dure, caniculare și fierbinți, mai mult de 90 000 de muncitori asiatici și până la 12 000 de prizonieri de război (în principal britanici, olandezi și australieni) au murit în timpul construcției căii ferate Thai-Burma.

Dificultatea construcției este ilustrată cel mai bine de podul Tham Krasae, lung de aproximativ 300 de metri, care urmează îndeaproape stânca de deasupra râului Kwai. Podul Tham Krasae și peștera din apropiere reprezintă cea mai mare atracție turistică din zonă.

O stație de tren se află întotdeauna la fiecare capăt al podului. Puteți coborî și urca întotdeauna la ambele stații, astfel încât puteți traversa podul cu trenul, apoi îl puteți traversa pe jos și vă puteți întoarce din partea cealaltă. Veți avea o oră și trei sferturi de timp liber înainte ca trenul să călătorească de la Tham Krasae la Nam Tok și înapoi. În acest timp, veți avea timp să mâncați la piața locală, să fotografiați peștera din apropiere și, eventual, să traversați pe jos calea ferată până la cealaltă stație.

Dacă o scurtă oprire într-o zonă idilică de păduri, câmpuri și maluri abrupte nu vă este de ajuns, cazați-vă la luxosul Suan Sai Yok Resort ****, cu tarife începând de la 44 eur, sau la Saiyok River House, o casă populară, complet mobilată, unde puteți sta de la 10 eur pe noapte.

Cazare în Kanchanaburi

Călătoria de la Bangkok se poate face pe o rută ocolitoare, dar pentru comoditate vă recomandăm cu siguranță să stați aici cel puțin o noapte. Dacă doriți să explorați un pic munții din jur, nu ezitați să rămâneți mai mult.

Există o gamă foarte variată de locuri de cazare în oraș, de la hosteluri ieftine până la frumoase resorturi hoteliere. Aruncați o privire la sfaturile noastre specifice:

  • Kanchanaburi City Hotel *** - o pensiune ieftină bine cotată, cu tarife de la 26 eur pe noapte, la doar 100 de metri de podul peste râul Kwai
  • River Kwai View Hotel *** - singurul hotel cu vedere directă la podul Kwai, cu tarife de la 44 eur pe noapte
  • Dheva Mantra Resort ***** - complex de lux de 5* la aproximativ 1,5 km de pod, într-o zonă foarte liniștită a orașului, chiar pe malul râului, cu tarife rezonabile de la 59 eur pe noapte

Transport către Kanchanaburi și orarul trenurilor

Orașul se află la 145 km vest de Bangkok și este ușor accesibil cu mașina și cu transportul public.

Trenul

Majoritatea turiștilor folosesc trenul pentru transport, deoarece călătoria în sine pe Calea Ferată a Morții este una dintre experiențele turistice de top. Cu toate acestea, principala parte turistică este chiar de la Kanchanaburi, peste podurile Tham Krasae până la Nam Tok.

Călătoria de la Bangkok la Kanchanaburi este plată și relativ lipsită de evenimente, dar rapidă și foarte ieftină. Dezavantajul este frecvența conexiunilor, cu doar 2 servicii pe zi pe ruta Bangkok (Thon Buri) - Kanchanaburi - Nam Tok.

  • Stația Thon Buri (Bangkok) - Kanchanaburi: călătoria durează 2,5 ore și costă 100 thb
  • Stația Thon Buri (Bangkok) - Tham Krasae: călătoria durează 3,5 ore și costă 100 thb
  • Gara Thon Buri (Bangkok) - Nam Tok: călătoria durează 4,5 ore și costă 100 thb
  • Kanchanaburi - Tham Krasae: călătoria durează o oră și costă 100 thb

Prețul pentru străini este fix pe această rută și este de 100 baht oriunde ați călători. Biletele nu pot fi rezervate în avans, dar pot fi cumpărate de la controlor în stație, în cazul îmbarcării la Tham Krasae. Plata se poate face numai în numerar.

  • Plecări din Thon Buri spre Nam Tok: 7 :45 și 13:45
  • Plecări din Kanchanaburi spre Nam Tok: 6:05, 10:30, 16:20
  • Plecări din Nam Tok: 5:20, 12:55, 15:30 (ultima legătură merge doar până la stația Nong Pladuk și nu până la Bangkok)
  • plecări din Kanchanaburi către Thon Buri: 7:19, 14:48
  • plecări din Tham Krasae spre Nam Tok: 7:35, 11:48, 17:48
  • plecări din Tham Krasae spre Kanchanaburi: 5:57, 13:36, 16:10

Pentru cele mai recente orare, vă rugăm să vizitați site-ul oficial al căilor ferate thailandeze railway.co.th, care este însă accesibil numai de la adrese IP thailandeze. Cu toate acestea, orarele se modifică foarte puțin și, dacă o fac, este doar cu câteva minute.

În Kanchanaburi, trenurile opresc în două stații. Gara principală din Kanchanaburi se află în centrul orașului, dar cea mai populară stație pentru turiști este Saphan Khwae Yai, chiar lângă podul peste râul Kwai, unde opresc și toate trenurile.

Autobuzul

Transportul semnificativ mai aglomerat va fi oferit de autobuz, sau mai degrabă, în majoritatea cazurilor, de un microbuz sau o dubă. De la Bangkok la Kanchanburi există servicii de două ori pe oră pe tot parcursul zilei. Marea majoritate a serviciilor din Bangkok pleacă de la stația de autobuz Mochit și opresc și la stația de autobuz South (pentru mai multe informații, consultați ghidul Bangkok ).

În Kanchanaburi, acestea opresc la stația principală de autobuz, care se află în centrul orașului, la aproximativ 3,5 km de podul peste râul Kwai(consultați harta pentru locația exactă).

Nu este nevoie să verificați orarele în avans. Autobuzele/shuttle-urile circulă la fiecare jumătate de oră. Primul serviciu din Kanchanaburi pleacă la ora 4:00, iar ultimul la ora 19:00. Din Bangkok, prima legătură pleacă la ora 5:00, ultima în jurul orei 19:50.

Biletele către Bangkok costă 150 thb și se plătesc în numerar la ghișeul din afara peronului.

Ce să vedeți în jur

Descoperiți toate locurile de văzut în Thailanda.

Acest articol poate conține linkuri afiliate din care echipa noastră editorială poate câștiga comisioane dacă faceți clic pe link. Consultați pagina noastră Politica de publicitate.

Mai aveți întrebări?

Dacă aveți întrebări sau comentarii cu privire la articolul...

0 comentarii

Conectați-vă la Cestee

... comunitatea mondială a călătorilor

Nu aveți încă un cont de călătorie? Înregistrează-te