Zborul dumneavoastră Wizz Air a fost anulat sau întârziat cu 2 ore sau mai mult? Atunci aveți dreptul la o compensație de până la 600 EUR de persoană.
Puteți solicita despăgubiri direct de la compania aeriană sau simplu și gratuit de la agențiile specializate.
Despăgubirile în temeiul Regulamentului CE 261 se aplică tuturor zborurilor operate de Wizz Air.
Excepție face unitatea special creată Wizz Air Abu Dhabi, cu sediul oficial în Emiratele Arabe Unite. Zborurile acestei companii aeriene (cod de bilet "5W") fac obiectul compensației numai la plecarea de pe un aeroport din UE.
Zbor întârziat cu Wizz Air
Dacă aveți o întârziere de 2 ore sau mai mult la aeroportul de plecare, Wizz Air trebuie să vă ofere gratuit o băutură răcoritoare proporțională cu durata întârzierii.
În cazul în care întârzierea la aeroportul de sosire este de 3 ore sau mai mult, aveți, de asemenea, dreptul la o compensație financiară cuprinsă între 250 EUR și 600 EUR, în funcție de distanța dintre cele două aeroporturi.
Veți avea dreptul la compensație financiară numai dacă Wizz Air este vinovată de întârziere. Pentru mai multe informații, consultați Compensarea pentru întârzierile zborurilor.
Distanța | Întârziere | Despăgubire |
---|---|---|
până la 1 500 km | 3h+ | 250 eur |
1 500 până la 3 500 km | 3h+ | 400 eur |
peste 3 500 km | 3h+ | 300 eur |
peste 3 500 km | 4h+ | 600 eur |
Zbor anulat cu Wizz Air
Dacă zborul dvs. este anulat de Wizz Air cu mai mult de 14 zile înainte de plecare, aveți dreptul la o schimbare gratuită a datei sau la o rambursare a prețului inițial al biletului.
Cu toate acestea, dacă zborul dvs. este anulat cu mai puțin de 14 zile înainte de plecare, aveți dreptul automat la o compensație financiară de până la 600 EUR.
Din nou, compensația va fi datorată numai dacă compania aeriană anulează zborul și nu din cauza unor circumstanțe neprevăzute.
Citiți mai multe despre acest aspect în articolul Despăgubiri pentru anularea zborului.
Unde să solicitați despăgubiri
Wizz Air are un formular de contact special pentru compensații la wizzair.com/refunds-and-compensations.
Cu toate acestea, companiile aeriene încearcă adesea să evite compensarea și să prelungească întreaga cerere prin ignorare și minciună, așa că contactați direct agenția.