Metro în Paris

Paris

Cel mai bun și cel mai utilizat mijloc de transport este metroul din Paris.

Există 2 tipuri de transport feroviar: metroul clasic și trenurile RER și Transilien, care sunt utilizate în principal pentru transportul în afara orașului sau pentru legături rapide prin centru.

Rezervați un hotel în apropierea unei stații de metrou

Bilete de metrou și RER

Există un număr mare de bilete disponibile în Paris, care sunt descrise în detaliu în capitolul Transport.

Orașul este împărțit în zone, care determină biletele de o zi și de mai multe zile.

  • Toată ziua - întotdeauna valabile doar într-o anumită zi calendaristică și nu pentru 24 de ore
    • Navigo, zonele 1-5 pentru 12 eur (nu este valabil pentru călătoriile către orice aeroport din Paris)
    • Paris Visite Pass, zonele 1-5 pentru 29,90 eur (valabil pentru călătoriile la aeroport, dar nu prea merită în niciun caz. Cu toate acestea, oferă mici reduceri la intrarea în unele obiective turistice)
  • Săptămânal - valabil numai în timpul săptămânii calendaristice de luni până duminică, acesta este cel mai avantajos permis pentru sejururi mai lungi, dacă ajungeți la Paris într-o zi de luni, marți sau miercuri
    • Navigo, zonele 1-5 pentru 31,60 eur
  • Multi-day - întotdeauna valabil doar în zilele calendaristice și nu pentru 48, 72 de ore
    • Paris Visite Pass pentru 2 zile, zonele 1-5 pentru 44,45 eur
    • Paris Visite Pass pentru 3 zile, zonele 1-5 pentru 62,30 eur
    • Paris Visite Pass pentru 5 zile, zonele 1-5 pentru 76,25 eur

Cu Paris Visite Pass, spre deosebire de Navigo, obțineți mici reduceri la unele obiective turistice și atracții, consultați lista acestora: transilien.com.

Dacă nu veți călători de mai mult de 4-6 ori pe zi, merită mai degrabă să utilizați abonamente individuale sub forma așa-numitelor Metro-Train-RER Ticket.

  • 2,50 eur pentru 1 bilet

Acest bilet este valabil pentru întreaga rețea de metrouri, trenuri Transilien și RER din întreaga regiune Île-de-France, adică zonele 1-5.

Biletul este valabil pentru maximum 120 de minute și puteți schimba între liniile de metrou, tren și RER atât timp cât nu părăsiți zona de plată. Prin urmare, nu este posibil, de exemplu, să coborâți din tren, să vizitați un monument și, dacă mai există o limită a celor 120 de minute inițiale, să călătoriți din nou.

De unde să cumpărați un bilet?

În fiecare stație de metrou și RER există automate care vă permit să plătiți cu cardul și în numerar, precum și un ghișeu.

Toate biletele pot fi cumpărate și prin intermediul aplicațiilor mobile:

Cum se utilizează biletul

Aveți nevoie de bilet înainte de a intra în metrou, unde sunt amplasate turnichetele automate.

  • Bilete de hârtie - le introduceți în turnichet, așteptați ca biletul să iasă din a doua fantă și puteți trece prin turnichet
  • Carduri Navigo din plastic - le atașați la cititorul violet de pe turnichet
  • Aplicație mobilă - nu este nevoie să deschideți aplicația, biletele funcționează prin NFC, astfel încât vă puteți atașa întregul telefon la cititorul violet

La metrou, biletele sunt utilizate doar pentru a intra în stație, în timp ce la ieșirea din stație este suficient să treceți prin porți, care se deschid singure chiar și fără bilet. Excepție fac stațiile situate în zona 4, unde trebuie să marcați biletul la ieșire.

Nu există turnicheți la transferul metrou-metro.

În trenurile RER și Transilien, la coborâre sau la schimbarea trenului se utilizează întotdeauna un bilet, fie el pe hârtie sau mobil.

Metroul din Paris

Metroul clasic este marcat cu litera M sau cu cuvântul "Métro" deasupra intrării în stație. Doar să nu vă speriați că, ocazional, unele linii de metrou trec deasupra suprafeței și în exterior, dar acestea sunt la periferia centrului.

Harta și liniile de metrou Paris

Metroul are un total de 16 linii. Veți găsi o mulțime de stații de transfer unde se conectează mai mult de 2 linii. Acestea sunt caracterizate de transferuri mai lungi unde trebuie să mergeți puțin pe jos.

Cu toate acestea, nu trebuie să vă faceți griji că nu știți să vă deplasați. Liniile sunt diferențiate atât prin culoare, cât și prin număr, așa că este o idee bună să aveți o hartă a metroului cu dvs. tot timpul.

Este important să alegeți peronul potrivit din stație. Liniile sunt diferențiate în funcție de stația de destinație și de număr. Unul dintre motivele secundare pentru a încerca, de asemenea, să luați metroul sunt stațiile și intrările sale unice care ies în evidență din punct de vedere artistic și arhitectural.

Dezavantajele metroului sunt supraaglomerarea frecventă și o călătorie surprinzător de lentă. Liniile de metrou sunt vechi și adesea șerpuiesc în curbe ascuțite, reducând viteza călătoriei.

Interesant este faptul că unele dintre liniile de metrou din Paris circulă pe roți de cauciuc.

Hărți ale metroului care pot fi descărcate se găsesc la ratp.fr/en/plans.

Liniile de metrou sunt împărțite în funcție de culoare și număr.

Metroul din Paris funcționează 24/7

Niciuna dintre liniile de metrou nu funcționează non-stop.

Metroul din Paris circulă cu aceeași frecvență în fiecare zi.

  • Primele trenuri de la termini - aproximativ 5:30 a.m.
  • Ultimele trenuri de la termini - aproximativ 1:35

Frecvența dintre trenuri variază între 3 și 6 minute în zilele lucrătoare și între 4 și 10 minute în weekend.

Orarele detaliate și căutările de legături sunt disponibile pe site-ul web: ratp.fr/en/horaires-metro.

Facilitățile stației

Metroul parizian este unul dintre cele mai vechi din lume și, prin urmare, stațiile sunt destul de înghesuite și au un aspect istoric. Coridoarele foarte lungi sunt frecvente în stațiile de transfer.

Fiecare stație de metrou are o casă de bilete și automate de bilete.

De asemenea, pe peroane există de obicei automate cu băuturi și dulciuri.

Nu veți găsi toalete în stațiile de metrou.

Dacă linia de metrou este complet automatizată (de exemplu, linia 1 sau 14), există întotdeauna pereți cu uși automate între peron și tren.

Trenurile de metrou

Liniile moderne complet automatizate au trenuri de metrou frumoase și spațioase, în timp ce cele mai vechi linii au trenuri foarte învechite și foarte înghesuite.

Cu toate acestea, metroul este curat și, în general, sigur.

Pe unele tipuri de metrou vechi, trebuie să deschideți ușile fie prin apăsarea unui buton, fie prin rotirea unui mâner argintiu.

Trenurile RER și Transilien

Al doilea sistem feroviar urban este reprezentat de trenurile RER, care leagă orașele din jurul Parisului de centru, dar sunt utile și pentru deplasarea în Paris.

De asemenea, distanța dintre stații este mai mare, astfel încât acestea pot fi mai rapide decât metroul convențional pentru deplasarea în centru.

În general, liniile desemnate drept RER pornesc din afara Parisului, trec prin centru și continuă în afara orașului spre cealaltă parte.

RER are un total de 5 linii (marcate cu literele A, B, C, D și E și diferențiate prin culoare) și vă va duce în părțile mai îndepărtate ale orașului și la aeroport. Dacă plănuiți o vizită la Chateau de Versailles, linia C va fi mijlocul de transport ales.

Trenurile Transilien, așadar, sunt trenuri care pornesc de la una dintre marile gări pariziene și circulă într-o singură direcție în afara orașului la un moment dat. Ca turist, veți folosi aceste rute mai ales pentru a ajunge la Versailles (liniile L și N).

Transilien sunt apoi marcate cu literele H, J, K, L, N, P, R și U și au de obicei peroane dedicate în stații.

Harta trenurilor RER și Transilien

Pentru planurile feroviare complete din Paris și împrejurimi (metrou, RER, Transilien și tramvaie), vizitați: ratp.fr/plan-transilien.

Acest articol poate conține linkuri afiliate din care echipa noastră editorială poate câștiga comisioane dacă faceți clic pe link. Consultați pagina noastră Politica de publicitate.

Mai aveți întrebări?

Dacă aveți întrebări sau comentarii cu privire la articolul...

1 comentariu

Conectați-vă la Cestee

... comunitatea mondială a călătorilor

Nu aveți încă un cont de călătorie? Înregistrează-te