Închiriere de mașini în Islanda

Puffin cu dinți groși

Dacă nu doriți să vă petreceți vacanța în Islanda doar în Reykjavik sau să plătiți sume foarte mari pentru tururi organizate cu autobuzul (de multe ori mai mult decât închirierea unei mașini), primii pași după aterizare vor fi la agenția de închirieri auto. Nu veți cunoaște Islanda fără o mașină.

Unde, când și cum să rezervați o mașină în Islanda

Atunci când rezervați o mașină în Islanda, prețul depinde în principal de sezon. Nu contează prea mult dacă faceți rezervarea cu 14 zile sau cu 5 luni înainte de călătorie (deși rezervarea mai devreme vă oferă cu siguranță o șansă de a obține un preț ușor mai mic). Prețurile de închiriere iarna și vara variază adesea de până la trei ori.

Pentru a rezerva, vă recomandăm să utilizați motorul de comparație al majorității companiilor de închirieri auto, care va sorta rezultatele în funcție de criteriile alese de dvs:

Călătorii au experiențe bune cu companii de închiriere precum IceRentalCars, Europcar sau Budget. O altă companie de închiriere populară este Geysir, care menționează direct în termenii și condițiile sale că acceptă carduri de debit. Toate acestea pot fi filtrate prin intermediul site-ului booking.com menționat mai sus.

Prețurile de închiriere auto în Islanda

Închirierea de mașini în Islanda nu este printre cele mai ieftine din Europa. Prețul depinde de durata perioadei de închiriere (cu cât este mai lungă perioada de închiriere, cu atât este mai ieftin prețul zilnic de închiriere), dar mai ales de sezon... Mai jos sunt prezentate exemple de prețuri. Pentru claritate, prezentăm prețurile convertite în euro.

  • Închiriere săptămânală vară (mașină mică): de la 720 eur
  • Închiriere săptămânală vară (4x4): de la 940 eur
  • Închiriere săptămânală iarna (mașină mică): de la 210 eur
  • Închiriere săptămânală iarnă (4x4): de la 400 eur
  • Rezervați o mașină la booking.com

În Islanda, este de obicei puțin mai ieftin să închiriezi direct în Reykjavik și mai scump la aeroport. Dacă doriți să vizitați Reykjavík pentru cel puțin o zi și vă mulțumiți cu un autobuz public de la aeroport până în oraș, închirierea în centrul orașului poate fi mai ieftină. Trebuie luat în considerare faptul că un bilet de autobuz dus costă 15 eur, astfel încât închirierea unei mașini ar trebui să fie cu cel puțin 29 eur mai ieftină în centru, diferența crescând și mai mult dacă călătoriți cu mai multe persoane.

Citiți întotdeauna în detaliu termenii și condițiile de închiriere și în special asigurarea, pe care o puteți găsi și pe site-ul web Booking.com. Unele companii de închiriere includ asigurarea în prețul final, în altele va trebui să plătiți suplimentar, între 5 eur și 20 eur pe zi, în funcție de tipul de mașină și de durata închirierii.

Permis de conducere internațional și alte documente

Islanda nu face parte din Uniunea Europeană, dar chiar și așa, cetățenii UE nu trebuie să obțină un permis de conducere internațional înainte de călătorie. Compania de închiriere va accepta un permis de conducere din orice țară UE sau SEE.

Călătorii din afara UE au nevoie de un permis de conducere internațional.

Companiile de închirieri auto solicită de obicei un card de credit pentru a închiria o mașină. Unele companii vă vor permite, de asemenea, să închiriați o mașină cu un card de debit, dar fie în condiții mai puțin favorabile, fie cu un depozit foarte mare, adesea de peste 1 000 EUR. Cu toate acestea, există excepții, cum ar fi Geysir, care nu necesită un card de credit.

Prețul benzinei

Benzina este mai scumpă în Islanda decât în Europa continentală și semnificativ mai scumpă decât în America de Nord. În medie, prețurile sunt cu 30% mai mari decât în Europa și cu aproximativ 110% mai mari decât în America de Nord.

Prețurile în euro oscilează între 1,90 eur și 2,10 eur pe litru de benzină.

Cum funcționează stațiile de benzină în Islanda?

Densitatea stațiilor de benzină nu este la fel de mare ca în Europa continentală. Benzinăriile sunt în orașele mari, niciodată în afara orașului și rareori în sate. Așadar, mai ales în cazul călătoriilor lungi prin Islanda, cu siguranță nu mergeți pe "fum".

Dacă închiriați o mașină electrică, nu trebuie să vă faceți griji. În Islanda există mult mai multe puncte de încărcare pentru mașinile electrice decât benzinării convenționale, iar acestea sunt adesea situate în orașe foarte mici, departe de civilizație.

Benzina obișnuită este denumită "95", în timp ce motorina este cunoscută la pompă ca "Diesel". Prețurile sunt per litru de benzină.

Toate benzinăriile din Islanda sunt self-service. După ce vă conduceți mașina până la stația de benzină, coborâți și selectați pe afișaj suma în coroane islandeze pentru care doriți să alimentați.

Când faceți plinul, alimentarea cu benzină se oprește automat atunci când ajungeți la suma introdusă.

Dacă doriți să umpleți rezervorul, selectați opțiunea "Full" de pe ecran, moment în care alimentarea cu benzină se va opri la discreția dumneavoastră. În acest caz, suma va fi debitată de pe cardul dumneavoastră imediat ce faceți plinul.

Majoritatea benzinăriilor au și un magazin unde puteți plăti benzina în numerar.

Toaletele din stațiile de benzină sunt de obicei gratuite. Pe de altă parte, alimentele, băuturile și dulciurile sunt semnificativ mai scumpe la benzinăriile din Islanda decât în supermarketuri (de 2-3 ori mai scumpe).

Parcarea

Parcarea în Islanda nu este cu adevărat o problemă. La urma urmei, într-o țară cu o densitate a populației atât de scăzută, nu poate fi. Excepție face capitala Reykjavik, unde parcarea în centru este taxată (de obicei în jur de 190 de isk pe oră), dar chiar și aici puteți găsi parcări gratuite la principalele atracții.

Traficul și regulile de circulație

În Islanda se conduce pe dreapta.

Regulile de aici sunt foarte asemănătoare cu cele din alte țări europene. Nu este nevoie să vă pregătiți pentru lucruri complicate.

Viteze maxime

În Islanda se aplică următoarele limite de viteză.

  • În sat - 50 km/h, dar în multe locuri viteza este redusă la 30 km/h
  • În afara satului, pe drumuri asfaltate - 90 km/h
  • În afara satului, pe drumuri pietruite - 80 km/h

Vitezele în sate sunt foarte des măsurate, fie de patrulele de poliție, fie de radare fixe.

Sensuri giratorii

Sensurile giratorii sunt foarte frecvente în orașele islandeze și la intersecțiile majore din afara orașelor.

Dacă un sens giratoriu are două benzi (ceea ce este deosebit de frecvent în Reykjavik), vehiculul de pe banda interioară are întotdeauna prioritate față de vehiculul de pe banda exterioară.

La un sens giratoriu sunteți obligat să utilizați semnalele de întoarcere după cum urmează:

  • Dacă părăsiți sensul giratoriu prin prima ieșire, trebuie să semnalizați intermitent dreapta înainte de a intra în sensul giratoriu.
  • Dacă părăsiți sensul giratoriu prin a doua ieșire (adică, de facto, mergeți înainte la intersecție), trebuie să semnalizați intermitent dreapta cam de la nivelul primei ieșiri.
  • Dacă luați ieșirea din stânga (ultima ieșire), aveți un flash la stânga înainte de a intra în sensul giratoriu. Doar la nivelul penultimei ieșiri schimbați la dreapta.

Prioritatea de conducere

În Islanda, prioritatea de dreapta se aplică la intersecțiile nemarcate. Veți găsi astfel de intersecții în special în orașe.

În secțiunile în care limita de viteză este stabilită prin lege sau prin indicatoare rutiere la 60 km/h, sunteți obligat să permiteți autobuzului să părăsească stația fără restricții.

Pietonii au întotdeauna prioritate de trecere față de autovehicule la trecerile de pietoni.

Alte reguli

Care sunt alte reguli de circulație utile?

  • Alcoolemia nu este tolerată la niciun nivel.
  • Este strict interzis să vorbești latelefon în timp ce conduci și deseori faci obiectul unor controale ale poliției.
  • Luminile sunt obligatorii în orice moment al zilei (ziua în condiții de vizibilitate redusă, noaptea în condiții de vizibilitate ridicată).
  • Este strict interzis săconduceți în afara drumului marcat.

Densitatea traficului și calitatea drumurilor

Nu există autostrăzi în Islanda.

În majoritatea cazurilor, șoferii islandezi sunt atenți și respectă reglementările. Este posibil să întâlniți trafic intens în centrul orașului Reykjavik, dar în rest, condusul în Islanda este mai degrabă o experiență relaxantă pe drumuri goale.

Drumuri rurale

Datorită populației foarte rare a Islandei, trebuie să vă așteptați la o mulțime de drumuri cu pietriș prăfuite. Chiar și pe drumul principal de centură, lung de 1.340 km, care înconjoară insula ("Ring Road"), puteți întâlni scurte secțiuni neasfaltate în estul țării.

În acest context, este o idee bună să verificați condițiile companiilor de închiriere, deoarece unele dintre acestea interzic mașinilor fără tracțiune integrală să circule pe drumuri neasfaltate. În cazul în care nu respectați această interdicție și aveți un accident sau vă avariați mașina pe o secțiune cu pietriș, veți fi automat răspunzător pentru întreaga valoare a daunei.

De asemenea, este important să rețineți că multe atracții naturale nu pot fi accesate fără un SUV off-road. Principala problemă nu este atât drumurile de pietriș, care sunt de obicei practicabile pentru mașinile convenționale, ci mai ales numeroasele vaduri de râu care sunt foarte frecvente în zonele izolate din Islanda.

În general, însă, nu veți avea nicio problemă să vă deplasați în Islanda cu o mașină convențională, chiar și atunci când parcurgeți așa-numitul Cerc de Aur. Informații cu privire la faptul dacă o anumită atracție este accesibilă sau nu cu o mașină convențională sunt descrise, de asemenea, în detaliile locurilor de văzut în Islanda.

Site-ul oficial road.is

Un instrument excelent pentru planificarea călătoriilor cu mașina în Islanda este site-ul web oficial road.is al guvernului islandez, care oferă informații complete despre starea actuală a drumurilor, hărți ale drumurilor asfaltate și pietruite și multe altele.

Un alt site clar este safetravel.is, cu informații similare și adesea mai bine executate privind călătoriile în Islanda.

Conducerea în timpul iernii

Conducerea în Islanda în timpul iernii are și ea particularitățile sale. Doar drumurile cu adevărat importante din marile orașe sunt întreținute, și chiar și atunci fără sare. Prin urmare, fiți pregătiți să conduceți frecvent pe zăpadă compactă. Drumurile sunt delimitate de stâlpi portocalii înalți care mărginesc marginea drumului.

Contați cu adevărat pe faptul că, dacă mergeți în Islanda iarna, veți conduce aproape 100% pe zăpadă. În plus, un procent mare de drumuri rurale, care nu duc la zone permanent populate, ci doar la atracții turistice, sunt închise iarna. Iar iarna în Islanda înseamnă, de obicei, perioada din octombrie până la sfârșitul lunii mai.

Taxele de drum

Drumurile, tunelurile și podurile din Islanda sunt toate gratuite, cu o singură excepție.

Acesta este al doilea cel mai lung tunel din Islanda, tunelul Vaðlaheiðagöng de 7,5 km din nordul țării, în apropiere de Akureyri. Acesta se află pe șoseaua principală de centură numărul 1. Pentru a trece prin tunel se plătește 1 500 isk. Taxa de trecere poate fi plătită numai online, la veggjald.is/en/pricing.

Puteți plăti taxa cu cel mult 24 de ore înainte de călătoria planificată și cu cel mult 24 de ore după ce ați efectuat călătoria. Tunelul este monitorizat de camere de supraveghere, iar dacă nu plătiți, se va trimite o scrisoare de somare la adresa proprietarului mașinii (de obicei o companie de închirieri auto), plus o taxă administrativă de 400 isk. Companiile de închirieri auto vor debita automat această taxă de pe cardul dvs. de credit.

Acest articol poate conține linkuri afiliate din care echipa noastră editorială poate câștiga comisioane dacă faceți clic pe link. Consultați pagina noastră Politica de publicitate.

Mai aveți întrebări?

Dacă aveți întrebări sau comentarii cu privire la articolul...

0 comentarii

Conectați-vă la Cestee

... comunitatea mondială a călătorilor

Nu aveți încă un cont de călătorie? Înregistrează-te